måndag, september 03, 2007

Vigsel

Denna resans höjpunkt. Brodern gifter sig! Det var en grym fest och jag träffade familjen. Gudfadern höll tal och det var stor pompa. Jag vaknar trasig och sjuk dagen efter i Björnens lägenhet som lånats då han själv var i Örebro. Vinglar iväg i samma kläder som dagen innan och plockar upp bitarna av mina minnen från kvällen. Ringer familjen och kollar, jo mitt barn är där, kameran också. Bra. Jag är lugn, förvissad om att alla lever och min bror har fått en härlig intelligent fru! Senare snackar jag men den yngsta brodern (som inte gifte sig) som är härlig och känslosam. Han hade avslutat kvällen med handgemäng med några rasister. Han hade gått bärsärk som en riktig viking när rasisterna hade attackerat och man hade fått låsa in honom i korvkiosken. Nassarna la benen på ryggen. Way to go!!!

Men nu önskar vi brodern med fru välgång och lycka!

Inga kommentarer: