tisdag, juni 03, 2008

1988

Någongång nu för tjugo år sen började jag lyssna på R.E.M. Dannes balla bror (Matson) kom från USA med kassetter som han hade köpt. På den tiden tyckte jag USA var rätt spännande och häftigt. REM hade inte slagit igenom än men var populära i studentkretsar, dom var independent*. Danne har jag inte sett sen vi gick ut nian ett år senare. En av dom** få jag faktiskt fortfarande saknar lite ibland och undrar vad han gör. Jag typ snodde en tjej från han, men det var inte mitt fel, vi föll bara. Det var förövrigt mitt första riktiga förhållande och varade i typ ett halvår. Jag tror han hatar mig fortfarande för det.

Andra band som Matson introducerade i mitt liv nångång 1986 till 1989 var; New Model Army, Ebba Grön, Imperiet, Sugarcubes och Freddy Wadling (den grymma plattan "something wicked coming this way"***).

Stand in the place where you are

* fast det ordet "fanns" inte 1988 utan fick ett uppsving på 90-talet.
**eller personen från 20 år sen, man ändras ju på 20 år, kanske.
*** om nån kan fixa den kommer jag nästan dö, den är svinfet

Inga kommentarer: