lördag, juni 28, 2008

Justin Sullivan

Jag klagar väl inte? Det är inget jobbigt jobb jag har. Det asgrymt och mäktigt. Det är första gången jag har ett jobb som verkligen är stimulerande. Även om jag måste säga att jag ofta saknar dykbåtsjobbet. Att vara på havet slår allt. I alla väder. Utom storm och åska kanske. Men det var inte det jag ville berätta idag. Jag glömde säga att Gavin som jag var på fest hos ("hippie festen"), Gavin iallafall, han känner fan i mig Justin Sullivan! Jaha so what, tänker vissa av er nu kanske, vissa andra tänker kanske JÄVLAR... Ok. En gammal idol från barndommen iallfall, en fantastisk låtskrivare, förebild, jag-vill-vara-honom idol (ok inte nu längre, jag är grymt nöjd med att vara jag) fan nästan som Bob Dylan helt enkelt tycker jag iallafall. Gavin har turnerat med NMA under fyra år som råddare och varje gång dom numera har en spelning har han backstagepass och hänger med bandet före och efter osv. Det är coolt får man säga. Inte många forskare har den bakgrunden. Lixom eller hur? Fan fan fan, jag skulle ha blivit rockstar ju, det var egentligen mitt öde. Tror jag. Eller forskare. Går på ett ut. Eller? ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Forskare eller rockstar? Vad är skillnaden. Exjobbar-groupies, labbsprit och "olagliga" substanser i labbet. Jobbar dygnet runt till man kollapsar. Vänner har man runt hela jorden, men man träffar dem aldrig. Same same... :-)