tisdag, juni 17, 2008

Bensinpanik

Modern har åkt hem. Det var en trevlig vistelse tror jag. Vi gjorde olika aktiviteter. Barnkalas med vofflor(!), middag på Ship inn i Noss Mayo och shopping i Totnes tex.

Annars är det bensinpanik här. Tankbilarna strejkar för högre löner och folk har panik och hamstrar. När jag skulle tanka var det max 20 pund man fick tanka för. Naturligtvis blev jag tankspridd när jag stod där och överskred med 5 pund så tanten i macken fick stänga av min pump därinifrån. Sen skällde hon, jag ursäktade mig, hon skällde lite till, jag ursäktade mig lite till och då tog hon sin punshline, - se, hon som är efter dig får nu för 5 pund mindre och HON ÄR SJUKSKÖTERSKA. Jag sjönk genom jorden. Jag är en mask. Vissa mackar tog 2 pund för en liter soppa och vissa hade ingen alls, men strejken väntas nog vara över denna veckan.

Nu är det bara hårt arbete som väntar. Och därefter givetvis internationell berömmelse och otroliga nya rön. Eller så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Patrik! I morgon är det midsommarafton. Ska ni lära alla engelsmän, fransoser och andra ni umgås med hur man bygger midsommarstång och super på svenskt vis? Eller det kanske ni gjorde förra året?
Glad midsommar på er alla tre !!
kram
malin

sa...

Nja.
C ska gå med tjejgänget och kolla på Sex and the city filmen och dricka drinkar. Jag ska vara hemma och mysa med Isa. Kanske spela lite PS med fransmannen. Men jag har lite brännvin hemma så det kanske kommer fram senare. Who knows. Jag har dock ingen sill. Det måste köpas tex på IKEA i Bristol...

Glad midsommar tillbaka
Hade gött!