söndag, juni 08, 2008

Dykning, bowling och sprit

Dök igår vid Eastern King med fransmännen. Trevligt dyk, såg en liten haj, en rocka och mängder av evertebrater, tex en nakensnäcka jag aldrig sett innan. Sen var vi och bowlade med Dr Gitarr och shrek. Därefter seriös utgång, jag var i säng nångång vid 4. Rätt sliten idag. Men det var grymt schyst att vara ute, längesen sist. Jag tittade in hastigt på en väldigt ruffig pub, där hårda män med mängder av tatueringar och svällande muskler står och är hårda. Men där inne under köttrustningen tror jag de är små gossar som vill kramas. Vi gick iallafall ut på ett par ställen, jag safe'ade med GT genomgående. Sista stället var ett ställe för fint folk med vita skjortor. Musiken var så hög att menyn på bardisken flyttade sig och spriten i glasen hoppade som pölarna i jurassic park när storödlan kommer. Imponerade bartender som 1. inte var stendöv 2. hörde vad jag beställde 3. levererade det i rask takt.

Nu är det film med rymdskepp, fet mat och vila som gäller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shrek, stackars om han fått smeknamnet för sin likhet med den gröne ;)

sa...

Jag är rädd för det. Det är en stor man med otroligt stora händer. Därav. Men det är kärleksfullt. Den som först sa det var han själv.