torsdag, november 13, 2008

Halvdag och 3D lek

Hade förmiddagen ledig igår. Det var mysigt. Bara jag och Isa i solen. Vi klättrar i parken och kollar på små saker på stranden.

Igår kväll testar jag nya Google Earth, "se antikens rom i 3D" hade man bla utlovat. Nya programmet är grymt fräckt, men 3D grejerna påminner mest om ett gammalt dataspel från sent -90 tal, sådär imponerande. Det bästa är dom nya lager som medföljer, moln, soluppnedgång, väder etc och att man kan klicka på vissa hus och få information i 3D läget. Mitt tips är dock att vänta lite med att installera om man inte är äventyrligt lagd. Min dator "hängde sig" för första gången någonsin, sen jag installerade linux, när jag ville flyga till mitt favorit-tak i rom, för att se solnedgången där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SKönt att de förklarar väderprognosen också. "Feels like 4C".. jo. vi vet hur det funkar. :)

sa...

Amerikaner...

det måste ju vara rätt subjektivt. Lixom; en riktig viking fryser när det är så kallt att man kan promenera till England från Sverige, medans en ömfoting kanske fryser när det är under +18 och svag bris. Det är 18 "but feels like 8".