söndag, november 09, 2008

Resto and tvångsträning

Vi var på restaurang i går. Fransmännen satt barnvakt. Fishmarket hette stället. Det var la rätt ok. Serveringspersonalen verkade lite förvirrade och inte så varma i kläderna. Vi välkomnades på ett rätt högtidligt lite stelt sett som är typiskt för lite finare plejs. Man stod i givakt och lämnade över menyn, alltså, så börjar det. Senare blir man mer avslappnad och beskriver ingående en av rätterna, jag frågar om. Fisken är väldigt fiskig. Fishy fish. om man giller fishy fish är den helt ok, men man ska veta att just den rätten är very fishy fish. Vi tar en annan rätt. Maten är 4, inredningen som är alldeles för ljus, siktar på att vara modernt elegant, men fallerar alltså, det är som en Kaurismäkifilm, kargt och lite ostädat, vissa bord har duk, vissa saknar, sloppy alltså; 2 för stämming, 3 för service. 3 totalt således. The fishmarket.

Vi försöker gå till ginbaren på vägen hem, men jag har glömt medlemskortet. Istället får vi gå på en mysig pub som ser väldigt mycket ut som ett klassiskt engelst vardagsrum. Helt ok kväll. Isa var nerpackad och trynar i sängen när vi kom hem. Fransmännen kan man lita på.

Idag, var det segdag. Jag veckohandlar som en ansvarstagande vuxen man nu är. Senare lyckas jag tvinga iväg mig till gymmet, där jag kör ett glädjelöst pass iallafall. Känns bra efteråt...

Inga kommentarer: