fredag, januari 02, 2009

Hej då

Så var vi klara för den här gången. Helt plötsligt ska vi åka hem igen. Har hunnit 50% av alla saker typ.

Jag skulle kunna skriva om alla mysiga möten och all god mat vi har ätit*, men väljer att presentera följande betraktelse; jag är exakt som alla andra dumma svennar. Vi kan ta två exempel.

1.
Jag åker och handlar dagen innan nyår på bolaget. Inte smart. Det är 100000000000 pers och helt utrensat som en katastrof-film eller något. Totalhaveri av civilisationen. Roffa en skumpa och drog därifrån såfort jag kunde, vilket var extremt långsamt eftersom jag satt fast i en segseg trafiksmet med alla andra dumma svennar.
2.
Dagen efter nyårsafton. Nyårsdagen. Hela svenska folket vacklar ut på darriga ben och det är den dag på året det säljs mest pizza. Vad gör jag då? Jo sjukt korkat och medelsvenskt ringer man och beställer pizza OCH blir förvånad och förfärad över hur skogstokigt mycket folk det är i den lilla pizzerian. Folk är totalt brevid sig och står i mysbyxorna med svettig bakfylleblick. Fokus på bagarn. Kön. Din plats i kön. Den heliga. Gick inte han före? När beställde du din pizza? Jag beställde för 37 minuter sen och då sa dom 15 minuter. Ni hajar. Kaos. En liten gumma längst fram i kön, stod vid kassan och kramade en hundring så fingrarna vitnade. Efter att ha hållit ut bra, länge (ca 15 min.) brast det för gumman och hon bara: "jag har väntat såååå länge och alla andra får sina före mig. Jag tycker det är elakt". Och bagar'n bara: "ser du inte att vi jobbar? Vi sover inte!!".

Jag älskar att vara där. Jag är megasvenne! Idag njöt jag av den svenska naturen i sträng 90 minuters ilmarch, åtföljt av bastubad medelst tvagning, med syftet att bota försyndelserna i dessa dagar**.

Vi ses i England.
Cheers!


*
jag har gått upp totalt outrageous 4 kg för helvete
**
inget märktes på vågen givetvis.

Inga kommentarer: