måndag, januari 19, 2009

Ingående sjukdomsbeskrivning

Halsen känns som ett hett stelt rör ner till skärselden i lungorna. Jag hostar och väser. Isa härmar mina gutturala läten och håller mitt humör över självmordsnivån. Hon är så rolig. Hon dansade idag, en speciell dans, med subtila handrörelser, sen med dockan i långsamma piruettrörelser. Senare spelar hon gitarr och sjunger (slår på den och låter). Jag andas i kortakorta drag livrädd för att utlösa nästa hostattack som river i halsen och får lungorna att kännas som dom ska komma ut genom näsan. Jag kanske ska ta råden från kvinnorna i familjen som unisont uppmanar mig att uppsöka läkarvård? Men det har ju bara gått en vecka sen jag insjuknade i denna pest?

Jag vet att det finns många som är sjukare än mig, men vad hjälper det? Man måste ju få gnälla lite! Så.

2 kommentarer:

Björnen sa...

En vecka?! Gå till doktorn!

sa...

ok då