fredag, januari 16, 2009

Ny kamera

Eftersom det är så synd om mig som aldrig blir frisk från min onda hals, tänkte jag konsumera till mig lite tröst. Jag beslöt mig sålunda efter mycket funderande för Canon 40D med en Tamron 17-50mm f2.8 istället för någon av "kit-gluggarna". Det blir fint tror jag.

Här är han brevid min gamla trotjänare Olympus C-8080, som jag kommer ha kvar för undervattensbruk dock (fantastisk kamera, men ack så långsam och oflexibel). Vår lilla fina fujifilm fick också vara med samt mitt nu då överhettade kreditkort för referens. ;) Bilden är tagen med mobben.




Jag har provkört Canonen lite och han framkallar ett stort leende på mina läppar. Det var det värt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Very nice!! Hoppas att få se några bildeksempel snart!

God bättring
MD

Anonym sa...

Grattis. Fett med lycka till!

/Broder Per, numer även Tamron-broder

sa...

MD:
Tack, klart man tillfredställer en sådan önskan å det snaraste.

P:
Tackar. Jag ser framemot att utvecklas som amatörfotgraf nu när jag inte är begränsad av kameran längre. Tamronen är mycket trevlig, tackar för tipset!