måndag, juni 21, 2010

Ingen sömn = galen

På grund av sömnbrist har jag varit helt förvirrad hela dagen. Bara babblade slumpmässigt lixom. Chefens chef undrade lite fösynt om jag inte skulle behöva vila lite bara. Ta det lite lugnt. Hämta dom snälla männen i dom vita rockarna bara. Ingen fara. Sååå ja...

Vi har trubbel med att fixa ett pass till minsta. Uppenbarligen hade inte skatteverket fått pappret vi skickat för tre månader sedan med vad hon heter. Inget namn inget pass sa polisen. Vi har nu fått efter lite tjöt samma papper igen från skattemyndigheten och så eftersom det är så bråttom (vi ska ju åka nästa vecka till Göteborg tror vi), så åkte jag i värsta utryckningen för att komma hem och skriva på samt posta innan dom tömde. Jag var iallafall lite sen och stressade i mitt redan väldigt trötta tillstånd mig totalt, gick i spinn liksom. Galen. Svettig. Sprang runt hemma och gav order om att leverera adressuppgifter till postcentralen och galopperade iväg ut så dörrar small, bäbisar vaknade och fruntimren tog skydd. Kom på väl ute på gården att det finns ett en liten fulpost i kiosken nära, där på lådan skulle finnas en adress till alternativ låda; med GPS'n i högsta hugg skenade jag iväg genom en skock storgloende småglin som härskar på gården. Iväg till korren, in, och bara ångade bak en jävla sköldpadda till långsam snigelgubbe som hade mage att stå där och vänta på sin tur före mig. Kommer fram till kassörskan, om jag hade haft hår hade det stått på ända, bara tokvrålar om att jag måste få fram detta brev för två veckor sen. Hon hajar inte alls. Jag menar att det är bråttom pustar jag, anfådd efter språngmarsch och upphetsningen. Anspänningen i lokalen ökar markant, i ögonvrån skruvar spela-på-tipset-gubbarna på sig. Kassörskan bara: ja men det kommer komma fram i morgon. Jag: det måste fram så fort som möjligt, kommer det fram direkt, när tömmer ni? Hon (tänker antagligen I banorna: att "det kan väl för helvete inte komma fram innan det är skickat jävla dåre"): vi tömmer nu vid 1800 och det kommer fram imorgon. Jag: det måsta vara A-POST!!! Kioskmadammen: det ä r a-post och kommer fram imorgon. Jag: finns det något jag kan göra för att det ska komma fram snabbare? Kioskbabushkan: det kommer fram i morgon det är a-post. Jag ger mig inte. Tillslut får jag då köpa expressbrev och det kommer leveras före 0900 direkt i handen på myndighetspersonen. Dom kommer inte undan denna gången. Vi har bevis. När jag äntligen gjort sorti såg man att dom drog en lättnades suck i fulpostkiosken där inne.

Galningen gick sin väg.

Inga kommentarer: