måndag, juni 07, 2010

Jag är lite arg

Nu får det bannemig hända något snart. Jag är sur. Tänker lyfta skrot i morgon iallafall. Inte tillräckligt frisk för att springa.

Annars fick jag i gång algprognosmodellen igen i helgen när jag ändå var hemma och var sjuk. Så nu kanske myndigheten kan presentera prognoser för allmänheten nästa sommar efter att vi har utvärderat och antagligen förbättrat vissa saker lite.

Men jag är lite sur alltså. Ni får ha överseende med mig. Kanske beror min korta stubin på att jag har slutat snusa funderar vi på. Dessutom undrar jag varför jag absolut helt seriöst funderar på att köpa en jävligt fin bil härifrån:
http://www.platinumcars.se/
jag säger inte vilken. Men jag inser idag att jag bara håller på så här för att kompensera för något. Det är nog dags att ha semester snart och bli som folk igen.

3 kommentarer:

malin sa...

Den där algprognosmodellen verkar väldigt intressant i mitt arbete. Hur fungerar den? Vi är ju bara intresserade av potentiellt giftiga arters abundans, kan modellen användas för att förutse algtätheter på artnivå?

sa...

Den är väldigt enkel. Det finns bara tre typer av fyto"plankton": diatoméer, dinoflagellater och cyanobakterier. Ekvationerna skiljer sig lite åt på respektive funktionell typ det är det. Modellen ska kunna användas för att göra prognoser av de nämnda främst kanske man är intresserad av cyanobakterier. I skagerrak kan man inte lita på modellen alls just nu. Östersjön är nog lite bättre tror jag. Det visar sig väl om ett år ungefär när utvärderingen ska vara klar.

malin sa...

Ok, jag väntar med spänning på en motsvarighet till västerhavet :)