fredag, juni 18, 2010

Parklife och det dära brudlöpet

Vi hade picknick i parken igår. Men fick tillslut kapitulera för en liten enveten jäntunge som ansatte hela familjen. Uppenbarligen övergiven av föräldrar som pokulerade på serveringen därstädes.

Fusball VM håller på hela tiden och överaskar en del i hur det går för lagen.

Något bröllop håller Sverige på behörigt avstånd från all hjärnverksamhet i dagarna. Nej, jag är inte rojalist. Vad mig anbelangar kan dom lägga ner kungen och allt det där och använda skattemiljonerna till något vettigare. Om det inte är så att hela det där kungeriet går med plus. Fast för att det ska gå med plus får han väl draga i fält och erövra och plundra lite mera. Jag vet inte, det är lite pajjigt det dära brudlöpsförfesteriet man råka se på televisionen idag måste jag säga. Politikerna svassar och mackan leverpastej svamlar. Lite svennetafatt. Jag vill se mera hardcore nationalism som i england med giganiska militärparader, kanoner, dunder och brak, jag vill se märkliga hattar, bajonetter, superdupermegaterayotta skogsgalet kända kändisar, miljarder ballonger, rockenroll, flyguppvisningar, elefanter, hela jävla karnevalen i Rio alltså, hundratjugotusen kilo smink, diamanter och tillgjorda leenden. Men det kanske kommer imorgon.

Inga kommentarer: