onsdag, oktober 07, 2009

Bandyproblems (kortvariga:)

Jag har flyttat in på Bandygränd 27. Givetvis har jag varken lakan, handdukar, mat eller något annat man kan tänkas behöva. Improviserar så gott det går, lakan är överskattade, handdukar sprider bara miljoner bakterier ju och sånt. Problem I. infann sig mkt kort efter att jag lugnat ner mig lite och satt och pustade ut i soffan (jobbade 12 timmar idag). Döm om min förvåning (inte, det är så jävla typiskt mig) när jag inser att jag måste göra nr II, ni vet det stora, gå till klubbstugan, lägga en kabel, besöka tryckeriet... väl där ser jag att bitchen (hon är egentligen rätt ok utom att hon är lite småseg i tanken) jag hyr av inte har lämnat något papper. Fuck! Jag kollade iallafall innan the big business. Nöden har ingen lag reflekterar jag och tar en chansning, ringer på hos grannen. - Det är ett nödläge klämmer jag fram och nåra artighetsfraser blabla. Hon räcker över den finaste rulle das haus papper jag någonsin skådat. Kvällen är räddad. Jag kan slappna av.

Imorgon:
Kanske i en stad nära dig? (jag ska se om jag kan ta mig hem redan i mörn).

Bubblare:
8 December verkar det som jag ska försvara min avhandling i Bristol.

Inga kommentarer: