tisdag, oktober 06, 2009

Fear and loathing in las köping

Hej.

Dom senaste kvällarna har jag bott här
http://www.sodrahotellet.se/
jag har bytt rum varje kväll pga fullbelägning. Omväxling förnöjer. Första natten hade jag öppen spis, natt två ett litet kyffe, ikväll en svit. Imorgon ska jag kanske sova på golvet i min hyrda trea på ett ställe som heter bandygränd. Det finns inglasad balkong. Jag ska sitta där i pensionärskuvösen och sippa på en drajja och se solen gå ner över höghus och låghus och dårhus. Jag har även växlat lite mellan restaurangerna. Spännande (hahaha) faita pita på Olearys sportsbar, slagit på stort med sibyllas köttbulletalrik (vidrigt pulvermos) och idag mycket delikat thai lax i röcurry. Vi får se vad det blir imorgon? Kanske det italienska köket? Det är ju ändå ett imponerande utbud av den slags i en världsmetropol som denna.

Inga kommentarer: