söndag, oktober 25, 2009

Charm el Hippie

Idag har vi varit effektiva!

Överprishuset med stenhårda golvet avfärdades. Mäklarn bara: "vi hade stengolv när barna va små, dom sprang runt i hjälmar jämt, sen b i l a d e vi bort det och bytte ut det, det kostade 100000 för bara jobbet". Vi bara "NEJ"

Järnvägshotellet var splitter nytt men pga sagda och diverse klumpar i magtrakten säger vi nej till det mä.

Däremot:
Hippiestugan! Vi chansade och stack dit. Dom var hemma och vi fick kolla runt. Jag är totalt kär. Men det är lite annorlunda boende än vi först hade visualiserat kanske. Ordnade rad/par huset byts mot otroligt mysiga men ganska småttiga torpet. Huset har en otrolig (för att vara över östersjön då) havsutsikt och grymt mycket charm. I gäststugan tänker jag mig en musik/arbetsplats när den inte är upptagen av gäster då. Även den hade fin utsikt över Bråviken. Jag är kär!

Sen jobbade jag tre timmar när C åkt med tåget, så nu är man nere på jorden igen...

2 kommentarer:

malin sa...

jag tycker att hippiehus låter perfekt för dig :)

sa...

Jag med! menmen nästa gång kanske...