söndag, oktober 04, 2009

Mobilare än nånsin med trenchcoat och mustasch

Sitter på bussen mot Norrköping och surfar i 7Mbit/s det är rätt fräckt tycker jag. Jag har precis skaffat mobilt bredband. Det kostar lika mkt typ som vanligt men man kan vara varsomhelst (i Sverige) så länge det finns 3G typ.

Jag har mest sovigt under min Göteborgs-vistelse, men dock hade vi barnvakt en kväll och avjöt en fin middag på La Village. Och så kom greken och hälsade på igårkväll. Han ska göra sin lic. snart och är mitt inne i doktorerings-snurren.

Nästa hus vi är intresserade av är dom här: Ett och två. Jag tror jag gillar två'an bäst. Vad tycker ni? Dom andra jag har tittat på blir det nog inte. Ett var för trist och det andra jag tittade på gillade vi, men det kanske kändes som det var för långt bort.

Jag är spänd på hur denna veckan ska bli. Ska jag få en bostad på Onsdag (hon som hyr ut måste få ok från föreningen) och hur blir jobbet. Jag har läst igenom lite av instruktionerna och det är verkligen ganska mycket att hålla reda på och skitstort ansvar. Man representerar ju staten som expert i en eventuellt kris-situation. Man ska ha kontakter med media, sjöfartsverket, räddningstjänsten, försvarsmakten och sånna. Så nu ska jag köpa en beige trenchcoat portfölj och skaffa mustasch tror jag. Jag föreställer mig att det är vad som förväntas av en statlig tjänsteman. Eller så räcker det med sandaler utanpå sockarna. :)

Inga kommentarer: