söndag, maj 27, 2007

Den helg som vart

Lör.
Lite småbakfull. Bara två drinkar igår. Okej och en öl. Och en till till maten. Men ändå. Va fan orättvist. Vi åkte o köpte en högteknologisk barnvagn som kan vikas och anpassas på 1000000 sätt.Ungefär som musses husvagn på julafton. Den har en grej man kan ha i bilen, regnskydd, bra hjul, etc och barnet kan åka liggandes, sittandes, framlänges, baklänges och fan säkert uppochner. Vi köpte även lite annat smått o gått till lillkotten. En månad kvar nu.

När vi kom hem visar det sig att grannen, som jag känner på nr 5, har haft inbrott. Dom hade snott hennes laptop bla. Inte kul alls, som tur var hade hon backup tec på sin avhandling som hon håller på att skriva. Fan, om det hade vart min laptop dom tagit hade jag tagit livet av mig.Det enda positiva är att snuten tydligen hade sagt att tjyvarna inte kommer tillbaka till samma område dom just vart i lixom. Kymigt ändå.'

Sön.
Startar med mina morgonövningar för axeln. Den är litelite bättre men fortfarande rejält sämre än preop. Vi är sömiga, den dundrande stormen i natt hindrade djupare sömn. Plötsligt är det dags att åka iväg på dop. En svensk tjej C har lärt känna ska döpa sin dotter.0930 var man tvungen att vara i kyrkan.

Vi anländer något försenade efter att ha kört lite vilse. Det tar ett tag innan vi hittar rätt ingång i den gamla kyrkan också. Sitter längst bak, lyssnar till dom engelska psalmerna. Jag skäms lite (för vad för fan?) och misslyckas som vanligt att inte tänka syndiga tankar. [censur, jättefula ord: pip pip piip piiip pip pip pip piiip pip] säger hjärnan. Jävla hjärna. Jag besegrar hjärnan senare iallafall. Dom små roliga småkottarna som springer runt i kyrkan får mig på andra tankar. Prästen mumlar därframme.

Det är en fin högtid, t.o.m. en hedning som jag får faktiskt en liten varm känsla i magen och stämningen i kyrkan är uppsluppen.Jag blir misstänksam, tänker att det är någon jobbig sekt eller mysko frikyrka, men det är det inte försäkar C's svenska väninna efteråt.

Vi blir inbjudna på buffé efteråt, det är småtrevligt. Huset har utsikt över dom gröna kullarna i Corwall. Småbarnskräks, pott-träning och vattenkoppor diskuteras. Det är inte så trevligt, men snart är man där själv ju. Jag hamnar i samtal med en rullstolsburen man som tydligen var lite nervskadad, saknade korttidsminne. C's vännina briefade mig innan: "Han kommer berätta detaljerat om när han blev överkörd av en lastbil och hur dom lappade ihop honom efteråt. Och så kommer han berätta om att han har träffat Bon Jovi".

Det gjorde han också och när han kom till Bon Jovi, sa jag; - å fan! Vad sa han då (Jovi)?

- He said hi!

Inga kommentarer: