tisdag, maj 29, 2007

Jobb istället för ledigt och kaffe istället för skor

Kom till jobbet idag och det var helt tomt. Som i "quiet earth" eller ngt. Mysko. Jag hajade rätt snabbt att det var ngn "spring bank holiday" idag, men låtsades som ingenting (kontorsgrannen var där också) och jobbade halva dagen iallafall.

Gick på stan sen och försökte köpa "representativa" finskor. Misslyckades givetvis och kom till min förnöjelse hem med en automatisk kaffekvarn istället. Jävla Björnens fel som indoktrinerat mig i kaffebryggandets måsten.

Men jag måste ju instämma om att nymalet kaffe är svårslaget.

5 kommentarer:

Björnen sa...

Jag är stolt över dig.
Tror nog att det kan bli en riktig kärnkarl av dig trots allt!

sa...

Kärnkarl.

Det måste vara ett utrotningshotat ord. Men jag antar att det innebär något fint. Så tack :)

Peppe sa...

Aaah! "Finskor" som i skor för extra fina tillfällen. Inte kvinnliga finnar.

sa...

Peppe:
hohoho
Texten blir genast mkt roligare...

Det är ont om finskor här, men jag känner till en. Hon är nog inte till salu dock :D

Björnen sa...

Har jag förresten berättat om det där som heter espressomaskin? Det blir ÄNNU GODARE kaffe av en sån! ;-)