lördag, maj 19, 2007

Födabarnkursen

Anländer till födabarnkursen. Litelite lätt illamående efter gårdagens äventyr. Inte bakfull, men ändå, lite labil.

Blev inte bättre på sjukhuset. Jag har lite svårt för sjukhus. Lukten och det där. Mår illa där inne. Jag är en sissy, jag vet. Dom flesta är i vår ålder, en yngre tjej är där med sin mamma. Ser lite vilsen ut. En av tjejerna är bäst i klassen och har alltid svar på alla frågor. En elitföderska, übermensh i sitt esse.

Ett japanskt par sticker ut något. Japanskan har en miniatyrdator som hon sitter och knappar på hela tiden. Mannen ser nollställd ut.

Dom går igenom grejjerna i förlossningsrummet, slangar och shit, jag känner mig lite yr. Nej, men det här ska gå bra tänker jag, fan be a man... Ända tills hon kommer till positioner och grejjer. Jag blir dizzy.

Lektionen fortsätter i ett annat rum. Med lysande ögon beskriver barnmorskan effekten av olika narkoleptica och detaljerna med efimeral (eller vad det heter) bedövning (ryggmärgen).

Hon visar en grej som kan suga ut ungen med och sen berättar hon om att det är bättre för kvinnor att föda långsamt för annars kan man spricka. My god!

Sen en lång utläggning om dom olika skolorna som finns; snitta vs låta det spricka naturligt. Jag är någon annanstans. Försöker tänka på strukturen på bordsskivan. Misslyckas. Får jobbiga bilder i huvet.

Men det ska bli underbart att bli far. Jag kommer kanske sakna bullen på C's mage som jag är kär i men grejjen som kommer istället lär slå en mysig bulle rätt fett.

Nu ska vi nog sticka och bowla eller nått.

C ya!

Inga kommentarer: