onsdag, september 02, 2009

En sån där dag

Får ingenting gjort på grund av att jag håller på med diverse byråkrati pga försäljning av bil, flytt och inlämnande av avhandling. Jag kan inte sälja bilen för ett papper inte kommit fram i posten i tid, så jag måste förlänga min försäkring som jag sagt upp, men det går inte för dom har ett "telefonfel" på försäkringsbolaget. Just nu i 14 minuters telefonkö till skatteverket. Bara för att även dom har fel adress till mig. Jag har fått en hög med hotbrev, bla ett argt krav på £0.18 som jag inte betalat för bredbandet som jag sa upp för tre månader sedan och inte fått eftersom dom har skickat det till adressen jag flyttade ut från. Samma sak med vattenbolaget. Allt detta även om jag ringt i god tid och meddlat att jag flyttar. Det bara fortsätter ramla in räkningar och grejjer till min gamla adress. *suck* Jag lär ju inte hinna med flyget nästa vecka alltså, det ser inte ljust ut just nu. Och det är dessutom en sån där dag när precis allt går fel. Ni vet, kaffet på flingorna, mordorväder, 1249-mynt-som-åker-ut-i-bilen-från-en-behållare-med-växel-som-man-tagit-med-för-att-växla-in-och-bli-av-med, ni vet en sån dag... :(

update:
Nu kom jag fram till skatteverket efter 14:30. Jag ska ladda ner, fylla i och skicka in blankett 7842. 5 sek. tog det för dom att säga det. Men om man... började jag. 7842 klippte tackan i luren bara. 7842 it is.

1 kommentar:

Anders sa...

"Mordorväder" - underbart ord! ;)