tisdag, september 22, 2009

Vi är friska men jagade av engelsmännen

Nu är vi friska!

Jag försöker desperat bli av med alla olika leverantörer i England men dom fortsätter att jaga mig fast det var tre månader sedan jag flyttade ut. Helt hysteriskt. Jag har bla fått ett kravbrev, med väldigt stor text i rött tryck, på £0.18 (2:-) som är en skatt på en räkning på £0 från bredbandsleverantören virgin förra månaden, igår fick jag mail från british gas som hotar med att ge mig en estimated (mkt dyrare) bill om jag inte ger dom en meter reading snarast (jag sa upp abbonemanget i Juni) och försäkringsbolaget vill ha £26 (ca 300:-) för att jag ska få bli av med min bilföräkring ("avslutningsavgift"). Det är helt sjukt, när ska det sluta? Det är ju tur att man har snälla grannar och kollegor som kan skicka all denna post till mig även om jag flyttat för länge sen. Det är ju inte konstigt om många i england hamnar hos fogden om det är standard procedure att skicka krav till för-länge-sen utflyttade.

Idag ska vi mysa inomhus eftersom det regnar, kanske leta upp det där "leklandet" eller vad det heter som enligt rykten ska finnas nära där vi bor.

Inga kommentarer: