onsdag, september 30, 2009

Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut och jag

Intensivt som attan i Norrköping. Korvstoppning och miljarder detaljer, bokstavskombinationer, lösenord, sökvägar, koder, namn, metoder... Nu måste jag pausa lite och meditera tror jag.

Alla kollegorna var trevliga och det verkar som det kommer bli jävligt sköj alltså med grejerna jag kommer göra. Jag var tydligen efterlängtad och det är massor man vill att jag ska göra som har med min specifika kompetens att göra. Fett. Det här skriver jag inte för att det kom fram att min chef läser min blogg (shit), men jag tycker det alltså :) och chefen gillar New Model Army så vi ska nog komma överens iallafall om dom.

Jag beslutade mig för att hyra lägenheten, inte för att han-med-rummet var en yxmördare, det var han inte, men för bara lite mera i månan får jag en tre r.o.k. för mig själv + parkering och inte en tunn madrass på golvet i rätt sunkigt radhause utan parkering.

3 kommentarer:

Oskar sa...

Låter som en synnerligen trevlig chef. Tycker jag.

Pelle sa...

Saker faller sakta på plats. Du har en mänsklig chef, någonstans att bo. Lycka till i N-köping!

sa...

o.
Mycket väl ja.

p.
Tackar!