lördag, september 05, 2009

Ensam roddare mitt ute i Atlanten

Jo. Jag glömde ju berätta för er att jag härom dagen, återigen när jag passerar Victors, så, återigen, den sicilianska modern, är där i dörren och hejjar. Hon räcker över en telefonlur. Jag bara, what? Det är bannemig spanjoren Victor himself, han är mitt ute i Atlanten och pratar via internet på något sätt. Dom är på vetenskaplig kryssning och tar prover. Han är konstant sjösjuk, men verkar vara vid rätt gott mod. Vissa extrema händelser avrapporteras, tex: man får problem med en trål på 4000 meters djup går en wire. Dom hade haft några stormar, men en gång var det även orkan. Dom hade undvikigt det värsta, men fått ett nödanrop som dom åkte till för att hjälpa eftersom dom var det enda fartyget på många mil. Det visar sig vara en ensam roddare i en liten roddbåt, som skulle ro över Atlanten. Roddaren hade dock blivit rädd i det dåliga vädret, så man tog sig ann den samme. Allt frid och fröjd. Jag vet inte om roddaren rodde vidare sen.

Inga kommentarer: