fredag, februari 23, 2007

1+1=3 (och 65 > 64)

C o modern på besök.

Födelsedagsbarnet (65) firades med champange hemma och helt fantastik mat på Piermasters. Restaurangen hade professor Sommerfield rekommenderat och den var utsökt!

Annars åker vi typ runt och kolla på sånt man ska kolla på. Havet och fina små hus. Testar pubmaten och det där...

C är ganska ordenligt rund nu och ibland kan man känna hur det lever om i magen. Grymt som fan! Det ska bli sköj när man få träffa den (vet ej sort ännu) där inne och lära upp den enligt den rätta läran.

Ikväll brassar vi käk och tar det IC.

4 kommentarer:

Björnen sa...

Stort grattis till mor din!
Låter som om ni har det gött.

Blir lite orolig när jag läser att ni skall "lära upp den enligt den rätta läran". Antar att du menar att det skall bli sjögräs till frukost och att ni åker på utflykt för att klappa fiskar istället för hundar eller katter?

Fast uttrycket låter lätt sekteristiskt (om det nu är ett ord?).

Jag tänker Runar.

Anonym sa...

Jag tänker Pleasure through pain. Jag tänker broadway.../Roberto

sa...

B. et Robertus:

och jag tänker Cousteausekten.
Steg 1. Röd mössa
Steg 2. Cyklop och fenor
Steg 3. Gälar
Steg 4. Insikt

Modern var mkt nöjd med visiten by the way. Det var den bästa födelsedagen hon hade haft nånsin sa hon.

Anonym sa...

Just det!
Är verkligen glad och stolt över sonen, svärdottern och det lilla kryp som är på väg!