onsdag, februari 07, 2007

Hobbyanarkisten

C berättade om en kollega som hade en skön hobby:
Jävlas med myndigheter.

Strategin är att ringa och ställa konstiga frågor som ingen kan svara på och målet är att komma till högsta hönset och trakassera detta med dumheterna.

Exempel:

En gång ville han klaga på kvalitén på sitt nya körkort. Vägverket sa att han kunde få ett nytt körkort om han betalade så o så… Men han stod på sig, som värsta Sverker Olofson, och sa att ”nej jag tänker inte betala för en undermålig produkt, det är ni som bör ersätta mig eller åtminstånde ge mig ett nytt körkort”.
”Vi har aldrig hört talas om något liknade... du måste skicka in det gamla”, säger dom sen efter en stunds dividerande. Varpå han kontrar med: ”ja, man om polisen stoppar mig, vad gör jag då, det blir ju säker skyhöga böter”?

Sen får han förstås ringa till polisen för att ta reda på hur han ska göra om han blir stoppad utan körkort för att han måst skicka in körkortet till vägverket pga att det var av undermålig kvalité. Polisen svarar typ; ”du får väl komma på en bra förklaring… eller säga som det är” :D

Storartad vardagsanarki!

2 kommentarer:

Björnen sa...

Hur orkar han?

Jag tycker det vardagliga myndighetsstrulet är tillräckligt jobbigt. Måste man då nödvändigtvis försöka strula till det mer?

Fast det verkar onekligen lite kul...

A. sa...

Haha... Har man orken är det världsklass.