onsdag, februari 28, 2007

E-ilska

- Socialstyrelsen varnar: följande inlägg kan uppfattas som negativt och gnälligt av känsliga personer -

Vad är egentligen grejen med spam?
Har någon ( typ tex faster Hulda eller Alfons Åberg 5 år) någonsin blivit glad över att ha blivit erbjuden gratis (sure) porr eller billiga potenshöjare från Ukraina (”ja! exakt vad jag behövde nu; vilken tur att det kom ett mail om det så jag vet var jag kan köpa svinbilliga snoppförlängande preparat, eller ett lån med fantasivillkor hos en tvivelaktig sydamerikansk borgenär som jag aldrig har hör talas om… ja hurra!”)???

Jag hajar inte vad som får dessa lågt lågt stående mollusker att skicka sitt skräp world wide? Hybris? (”jävlar vad inihelvete rik jag kommer bli om jag skickar detta till 6 miljarder mail adresser”)?

Jag f a t t a r det inte. Och det gör en totalt vansinnig med att e-skräp och hackande idioter som vill, vaddå, kolla vad jag har på min hårddisk?

Jag vet att detta ultraältade ämne är lika hett som 0 grader kelvin men jag måste ändå utbrista:

Get a life för faen och sluta sno bandbredd från vettiga människor!

1 kommentar:

Björnen sa...

De kanske bara har det tråkigt och söker kontakt?

Eller nä förresten: De suger!
Och dessutom finns det väl alltid några bland de 6 miljarder spammottagrna som faktiskt tror på skiten och genast ger bort sina surt förvärvade stålar utan någon säkerhet what so ever.

Suckers.