tisdag, april 17, 2007

En märklig man

Min granne i arbetsrummet har lite lustiga vanor. Eftersom listor är allt mer populära kommer en liten lista på hans konstiga vanor då:

Han gestikulerar mot skärmen. Ofta. Han slår ut med handen som man gör mot en jävligt dum person som för att säga ”vad fan menar du???!!!” Datorn ger sannolikt dålig respons.

Han äter aldrig lunch. Jag har försökt få med han några gånger, mest för att vara artig, men gett upp. Har sett honom smyga upp en macka ur skrivbordslådan som han diskret tuggar i sig, då och då sörplandes ur en vattenflaska.

Han fikar aldrig. Dödstraff om vi hade varit i Sverige. ”Du, det är bra att ta en paus ibland”, har jag sagt till honom (vi andra får dåligt samvete ju). Han är en maskin. Bara kör på utan vare sig kaffe, te, socker eller tobak. Inte ens en frukt. Terminator.

Han har otroligt tighta brallor. Han kommer inte kunna få barn om han inte byter mode snart. Jag skämtar inte.

Han har byggt en plattform av kartonger för sin laptop på skrivbordet. Fast man kan få allt man behöver för att anpassa sin arbetsplats. Han vägrar. Bygger hellre sin fula hög av kartong själv.

Han har en lång lång lista klistrad på kartonghögen med alt + sifferkombination för diverse olika tecken, som jag tror har med hans avvikande modersmål att göra. KÖP ETT NYTT TANGENTBORD för farao, det sparar säkert år av alt + sifferkombinations knackande.

Han har en påträngande söt billig parfym som luktar som en blandning av pissoar och halvruttna persikor.

Han börjar alla meningar med And eller Infact. Vansinnigt irriterande.

Han har en vanvettigt tinnitusframkallande mobilsignal och hans tjej ringer var 10:onde minut. Han mumlar i luren för att inte störa omgivningen, vilket gör att man måste skärpa uppmärksamheten än mer i hans riktning för att höra vad som är så viktigt denna gången.

Annars är han en väldigt trevlig och intelligent person.

Dagens cliffhanger:
Hyresagenten kommer och inspekterar och vi har lite "att ta upp", vi får se hur det går.

4 kommentarer:

Björnen sa...

Haha! Störtskön kille! Åtminstone när man slipper sitta i samma rum. Det där med att mumla i telefonen borde vara förbjudet - hur skall man då kunna höra allt skvaller?! Är det viktigt kan man gå ut ur rummet och prata. Fast helst inte.

Anonym sa...

Det mest problematiska är att jag är så in i helvete dålig på det språket han talar så jag får skärpa mig dubblet.

Skvaller är dock inget för mig. Information. Men inte skvaller :)

Anonym sa...

Han verkar rätt skön. Såna här ställen är befolkade av människor som inte passar in på vanliga arbetsplatser. Som du och jag ungefär.

Men - Vad hände med hyresvärden??!

Björnen sa...

skvaller - information.
tomato - tomato