lördag, april 28, 2007

Mäktigt

Konferansen med +100 forskare och studenter från EU är över. Jag återvänder med mängder av nya idéer och full av inspiration. Dom andra studenterna som är med i projektet är så dukiga att det är helt otroligt, jag blir verkligen imponerad. Undrar varför lilla jag får vara med. Sån är jag. En höjdpunkt var när en av de riktiga "höjdarna" fick ett pris, Roger Harris från PML där jag jobbar. Han nämnde mig i sitt tacktal i samband med att han talade om delprojektet vi båda är med i. Det var stort.

Sista sessionen efter lunch fick jag tipset av en av organisatörerna (inga namn) att det inte skulle var intressant. Man skulle älta byråkrati och inte vetenskap. Vi smög således ut och gjorde Athen, i den mån man nu kan det på en eftermiddag/kväll.

Dopp i poolen, blixtvisit på stranden, Parthenon (Athenas tempel) och div andra Tempel (det gulligaste templet var ett som var byggt åt "alla gudar man inte kännde till för säkerhets skull", Frappé, antikt bibliotek, restaurang med spännande inredning och trist mat, samt avslutande drink i baren på hotellet hanns med.













Inga kommentarer: