lördag, april 14, 2007

God mat och dålig film

Hemma i sverige börjar gamla sossar vakna och inse varför man förlorade valet.

Här går allt sin gilla gång. Träffade två nyanlända svenskar igår och gav dom lite tips. Dom är också marinbiologer, ska vara här i ett år på postdoc typ.

Igårkväll tog vi en drink på the refactory, serveringspersonen tappade första omgången med finafina omsorgsfullt fixade drinkar på vårt bord och ner i C's väska och jag påminde om Fredagen den 13:e. Jag drack en starkare black friar och C en god jordgubbshistoria.

Vi käkade svingött marockanskt på the Souk, sen gick vi hem och köpte en film via digital-TV'ns on demand...

S.W.A.T. hette den eller något i den stilen, en gåta varför vi valde just denna film, men coolingen Samuel L Jackson var ju med, kan ha vart det. Filmen rekommenderas varmt om man är tveksam till om man vill joina LAPD S.W.A.T., mkt bra reklam! En kall sune får filmen av mig.

Nu trodde jag att jag skulle såsa bort hela dagen, men C påminde om att vi ska "gå på stan" och det vill jag ju mä. Köpa en bok om segling är planen. Och eventuellt en gul t-shirt.

2 kommentarer:

Björnen sa...

En GUL t-shirt?!
Detta kräver en förklaring.

Börjar ana oråd...

Anonym sa...

Nä, varför då?
Jag köpte en snygg idag från Animal, gul med lite bruna palmer på och ett par shorts.