söndag, april 22, 2007

Soft dag och en utmaning av ödet


Dom tar det här med 'bowling' på stort allvar. Att leka med kulor på The Hoe är en gammal tradition med rötter ända bak till Sir Francis Drake, som enligt sägnen ska ha spelat ett sista spel just här innan han drog ut på sjön för att besegra den spanska armadan.


På kvällen grillade vi; spanjorer, italienare, nederländska, några engelsmän och jag. Runt 8 pers.
C var trött och hemma.

Italinaren, S, hade köpt 9 flaskor vin, massor av kött, korv, revben och lite bröd. Så det fanns så det räckte. När vi proppat oss fulla med kött var det inte kul i naturen längre och folk ville in till stan. Sagt och gjort, the italian stallion bara hällde ut glöden och kastade in grillen i bagaget på bilen. Fack de carr! Itt ize insjurrd! Sa han och så drog vi in till stan. Bilen brann inte upp.

No problem. Härliga människor.

3 kommentarer:

Peppe sa...

Börjar du också tala engelska med italiensk accent då du umgås med italienare? Jag tycker att det är vansinnigt smittsamt.

Björnen sa...

Haha, det enda som slår engelska med italiensk brytning är nog indisk engelska. Helt omöjligt att ta dem på allvar när de pratar sådär!

"Att leka med kulor på the hoe"? Antar att du är medveten om vad hoe betyder i slang?

sa...

P:
Ja, jag hakar lätt på efter en stund, men oftast blir min engelska överdrivet korrekt plötsligt av någon anledning. Jag vill väl glänsa antar jag.

B:
Indier är omöjliga, "å vilket party" + Apu har för alltid förstört för dom och Italinarna är svåra.

Hoe betyder vad jag vet typ hacka, men det kanske är något annat på amerikansk slang. Sån betackar jag mig för ;)