tisdag, april 17, 2007

VIP besök och attacker från ovan

Några viktiga politiker besökte labbet idag. Folk var på helspänn och smög omkring i korridorerna iförda bästa outfitten. Jag måste ha missat något mail, för jag hade ingen aning och hade mina vanliga paltor; jeans och grön/svart randig t-shirt.

Jag skämdes lite inför förra inlägget om skrivbordsgrannen idag, han bjöd in mig och C på middag. Men han är som sagt rätt trevlig egentligen. Bara lite smågrejjer man stör sig på, när man ska jobba. Vi ska få "very famous cheese" and "very famous wine" från hans hemtrakter. Det säger man ju inte nej till.

När klockan närmade sig fika hade jag glömt bort vip personerna och lullade ner till fikarummet. Där var det stopp, helt ockuperat av slipsnissar och nervösa representanter från labbet. Jag lommade tillbaka till skrivbordet och led i tysthet utan kaffe. Styggt.

På eftermiddagen promenerade vi i sakta mak längs vattnet och jag kollade in en flock kajakare som ihärdigt paddlade sig motströms mot det inkommade tidvattnet. En måsajävul sket på mig, men missade med det mesta av sin jättebajs. Bara lite vitt stänk träffade axeln på min (givetvis) svarta jacka, C fick även ett ministänk på sig. Vi torkade av det på toan på The refactory och tröstade oss sen med öl resp. varm chocklad. Starksprit är omoraliskt en vardag. Måsar är fina men lite tröttsamma ibland.

Inga kommentarer: