onsdag, april 04, 2007

PrePåskPost

Jaha, snart är det påsk. Det är lite kul. Jag bekänner för er nu att inte riktigt vet varför man firar påsk och jag bryr mig inte heller. Det är väl "nått med Jesus".

En rolig detalj som kan nämnas är att mitt kära dykteam, "divebusters", från förr brukade kalla mig påskägget, för att jag såg ut som ett, i min dräkt i kombination med min då rakade skalle.

På fredag ska alla i hela England ner till Cornwall, så vi får se vad vi gör, antagligen åker vi åt motsatt håll till nationalparken Dartmoor och kollar på träd eller vad man nu gör där.

Anyhow, Glad Påsk!
/Påskägget

6 kommentarer:

Björnen sa...

Siså-siså! Titta du förbi min blogg imorgon så skall jag berätta varför man firar påsk. Ja, eller något åt det hållet...

Glad påsk på er!

Björnen sa...

Förresten: Varför skall alla i hela England ner till Cornwall på fredag?

Anonym sa...

Skönt med lite påskfakta där. Din blog är som en trygg pappa som förklarar så bra och pedagogiskt. :)

Varför alla åker till Cornwall? Tja, för det är fint där?

Anonym sa...

"påsk", av hebreiskans "pesach" (gå förbi, skona) firas till minne av uttåget ur Egypten för runt 3000 år sedan.
Gemensamt med kristendomen är det symboliska i offerlammets blod som frälser oss från det onda.
Tron på återuppståndelse och evigt liv förknippas lätt med naturens nyvaknande. Jag förstår att folk vill till Cornwall i sådan tider.

Anonym sa...

glad påsk

Anonym sa...

detsamma önskas från ett blåsigt, svinkallt Billdal!