måndag, april 23, 2007

Vist till gamla Grekland

Hade ett trevligt samtal med mina handledare idag. Den strängaste av dom, sa ungefär, att 'min' (baseras förstås på existerande saker) modell över den globala produktionen i havet antagligen var bättre än somliga av dom som finns redan. Det är stora ord för att komma från den mannen och jag har ju dessutom bara börjat. Coolt. Vi hoppas på publicering iallafall i år.

Jag har gjort en fin liten poster som jag ska ta med till Grekland, dit jag åker i morgon. Vi ska ge vårt lilla bidrag till den globala förödelsen genom att flyga till Gatwick och sen vidare därifrån till Athen. Väl där ska vi bo rätt okej, hotellet ska ha en pool på taket. Synd bara att prognosen är åska och regn :( Jag tar med min beachoutfit och hoppas på omslag. Får se om jag hinner turista lite också, Parthenon får man väl inte missa tex.

Jag ser fram emot många spännande diskussioner med framstående forskare och andra doktorander. Gemensamt är att vi är från EU och jobbar med global change och pelagiska (fria vattenmassan) marina ekosystem. Mer detaljer här för den hugade.

Tillbaka in Plymouth Fredag kväll. Bloggar kanske lite från telefonen eller nått sånt om andan faller på och det lär den väl göra.

Cheers!

1 kommentar:

Björnen sa...

Grekland låter supernice! Fick liksom lite smak för värme och sol nu i Milano. Softa mycket och ha det gött!

Skulle förresten behöva lite info om flyg å sådant för att kunna komma och hälsa på. Vi får ta det via mail eller per tel när ni kommer tillbaks.