torsdag, april 12, 2007

Lite gnäll och lite sånt

Grannarna spelar gitarr och sjunger. Det är gemytligt. Samma låtar som förra veckan. Det börjar bli trist. Jag känner mig lite gubbig när jag blir småsur när dom inte slutar spela prick 2200. Det ska vara TYST efter tio. Herregud vicken gubbe jag blitt. Jag kan ju inte gärna klaga när jag själv brukar gasta och hamra rätt ordentligt på gitarren (dock inte här). Trummisen Gavin var på mig igår igen om att starta band, och snackade om en basist. Vi får väl se. Jag vet inte om jag pallar mera band som rinner ut i sanden, det svider mer än kraschade förhållanden. Det är tungt. Kanske om vi gör ett gig bara (finns många ställen att spela på enl Gavin).

Det måste vara axeln som gör mig grinig. Den småvärker hela tiden och straffar mig med jävelsmärtor om jag "gör fel".

Det soliga vädret har dom spått ska vända åter till normalt denna veckan. Vi får se. Men det skulle vara skönt med normalt regn igen. Man blir orolig och rubbad i sina rutiner. Svårt att fokusera.

Rutinerna är föresten ordentligt rubbade sen C kom förstås. Jag får nästan aldrig ha datorn numera. Jag använder vardagsrummet. Jag äter inte glass eller popcorn till middag. Jag ligger inte ensam och våndas med ångest om natten längre.

3 kommentarer:

Björnen sa...

Klart du skall starta band! Det är ju kul att spela! Dessutom tror jag att du skulle må bra av att spela musik för att det är kul. Ta det inte så allvarligt.

Anonym sa...

ta det lugnt. du är långt ifrån lika grinig som birro igår i alla fall. "rocken är för varm, kavajen är för kall".. liksom.

sa...

b:
kanske inte ska ta just det så allvarligt då. Hmm försöka duger.

p:
Hehe, han förtjänar ju sitt levebröd på att vara en lipsill :)