fredag, september 19, 2008

Darl Hennig

Nu får det vara nog. Jag orkar inte jobba mer. Vi sa adjö, löften om framtida samarbete osv. Känns bra. Vi får väl se.

Det var en grym röra i morse när dom ville att jag skulle byta rum. Jag pratar ju inte speciellt mkt spanska, men det hindrar inte reseptionisten att framhäva evinnerliga haranger på Spanska i överljudshastighet. Jag tar tillslut fram penna och papper. Några streckgubbar och siffor senare är problemet löst. Jag har ett stort dubbelrum till samma pris. Helt. ok. På söndag drar jag dessutom ju. När jag ska hämta mina väskor i lobbyn är dom märkta med Darl Hennig. Rätt colt lixom. My name is Hennig, Darl Hennig...

Nu vill jag gå till stranden och i kväll tror jag det blir tapas y mucho vino

Hasta la vista

3 kommentarer:

Anonym sa...

Darl? Hennig? Shit man..

sa...

Jag vet.

Det härstammar sannolikt från mina två första namn i passet. Karl Henning.

Min handledare frågade en gång vem den där Karl Henning var som stod som medförfattare på min avhandling. :)

Anonym sa...

haha... "Får man ha två författare på sin PhD-avhandling?" Det e bra. Livet är gott då!