fredag, september 26, 2008

Reportage från Mallis

Jepp.
Palmanova. Ett jävla äckligt turistghetto. Tur att jag var på Mallis för att jobba annars hade jag nog spontandött av åsynen av alla blekfeta engelsmän med sina förbannade fotbollströjor och fulfyllor och motbjudande fruntimmer med seriöst übertokdåligt sinne för allt som kan kallas smak, stil, finess, grace, kultur. Den enda som var bra med plejset var att det var enkelt. Bara att gå ut när som helst, beställa helt ok mat, spagge till Isa, grymt grillat till oss. Typ. Men mitt tips är åk inte dit. Punkt.

Mitt möte gick bra. Dag ett med doktoranden jag egentligen jobbar med och hon berättade hur hemsk professorn var och skrämde upp mig rejält. Jag var skitnervös dagen därpå, men det gick bra. Jag blidkade den store och fick mina data. Gött! Sen var det semester två dagar. Dag ett av sem. var skitväder. Vi bilade runt lite. Dag två fint väder och fin strand som doktoranden tipsat om. Se nedan. Det är nu skönt att vara hemma några dagar. Blir nog Sverige i okt. men jag ska gå kurs i tjottahejti då, så vi ses nog inte. :(

Jag lägger la lite bildreportage. Väl bekomme gott folk.
* Peace *



Spännande bland bergen.

El playa hem a vid var inte så kul. Vi hade dock fått inside information om en hemlig stand på andra sidan ön, så sista dagen när det äntligen blev lite ok väder drog vi dit. Det var inte lätt alls att hitta. Häng mä!

Man åkte på en ödeväg utan skyltar.

Kom fram till den inbjudande grinden. Här hade nog många vänt skulle jag gissa. Men vi fortsatte enträget, insatta som vi var med hemligheten.

...och blev belönade med the beach. Finfint. Fullt av hippies som klättrade osv, jag fridök bla i en grotta (klättrarna klättrade i taket o väggarna) med ett lånat cyklop. Underbart vatten. Familjen nöjd.

Palma var ok.

Valdemossa var väl pittoreskt.


I bergen nånstans. Vi tog en läskig men rätt ball kustväg och kolla lite.

Inga kommentarer: