måndag, september 01, 2008

Pumpmannen och upproret

Jepp, jag var på gymmet igår. Jag späkte min kropp och kalorierna brändes. Till höger om roddmaskinen där jag slet, höll en bodybuilder på att pumpa. Han pustade och spände sig. Jag såg för mitt inre hur han blåste upp sig själv som en ballong och bet mig i tungan för att inte skratta. Nya bilder för mitt inre hur han gav mig en omgång och skrek "who is laughing now??!!!" alltmedan slagen haglade. Jag smålog och fortsatte envist med min rodd.

Idag var det nån slags välkomnscermoni för den nya CEO'n, (bossen) på labbet. De Mora heter han. Jag gick inte. Jag anser mig inte anställd på PML, eftersom jag är marie curie och inte betald av dom. Jag tror jag var den enda som inte kom och kröp inför den nye höjdaren. Jag vet inte men jag känner mig upprorisk mot att man driver en forskningsinstitution som om det var ett företag. Liksom, man ska gå med vinst och typ "sälja en produkt". Fuck that! Forskning ska vara vacker, profitlös, opartisk, objektivt neutral och äckliga företagsfasoner kan borgarpacket hålla på med någon annanstans. Det vill säga om jag inte är anställd av ett företag och får grym lön och feta bonusar. Då byter jag sida snabbare än en politiker rabblar sina senaste lögner. Slogan: Paddy consulting ltd - probably the fastest turncoat in the world!

Idag är vädret doomsday och jag får väl kolla på TV sen eller nått sånt där.

Inga kommentarer: