lördag, september 13, 2008

Hotellbaren

Vaknar i gryningen av grubblerierna.

Igår fick det bli hotellbaren. Väldigt trist, men lixom rätt kul ändå att kolla på folk. En TV var på och visade en totalt IQ befriad show. Jag försökte mig på att kommunicera detta med hon-i-baren, men det resulterade bara i att hon bytte kanal till en hemsk latinomusik-kanal som visade hysteriska videos av otroligt låg kvalité. Det såg ut som dom var hemmagjorda. Nästan så det blev kul om det inte hade varit för den enerverade musiken. Jag beställde en macka. Tjugo minuter senare ungefär kommer en kokerska, helt sotig och nerfläckad, glatt leende och räcker över två rostade brödbitar med nån röra imellan. Ett par öl senare måste jag gå på toa, när jag kommer tillbaka har en tjock herre med en gigantisk cigarr tagit min barstol. Så demonstrativt jag kan greppar jag mitt glas som står kvar framför honom. Cigarrmannen är oberörd. Han pustar ut ett stort moln upp i luften. Jag testar att röka en cigarett för första gången på säkert ett år minst. Det är skitäckligt. En öl till, sen går jag till sängs. Man kan skriva en hel roman om att sitta i en hotellbar tror jag. Jo jo.

Nyss ringer C. Magsjuk. NEJ jag får skicka en omhandomtagare.

Inga kommentarer: