onsdag, november 11, 2009

Barnvänligt går före flärd

Jaha. Eftersom jag inte fick mer respons blir det beslut på att vi tar barnvänliga-fyran. Den var nog den tristaste av dom jag kollade på men man får väl tänka praktiskt också. Att vi vill ha en tvättstuga i lägenheten och sånt. Så får det bli. Hursomhelst kanske vi köper ett hus senare när det lugnar ner sig lite och alla är samlade på en plats.

Min boss har en grym halmstadsdialekt. Hon sa ngt om ett föredrag hon varit på och jag bara: "vaddå åk-avi"? Efter ett tag kom det fram att jag alltså inte skojade och det förtydligades att föredraget hette "orkar vi". Suck att jag är så virrig. Jag är nog lite socialt dysfunktionell efter att ha förstört skallen med mitt doktorerande. Önskar att jag fick lite tid att bara läka. Men det känns ändå grymt avspänt nu och inte ett dugg stressigt. Jämfört.

Inga kommentarer: