tisdag, november 03, 2009

Sammanfattning av den tid som flytt sen sist typ

Alltså. Att det alltid ska vara så intensivt.
Vanvettigt mycket att göra och otroligt komplexa saker, det är min vardag. Men det är rätt kul iallafall. Det kunde varit värre kan man säga. Som att jag hade glömt sladden till laptopen. Vad i helvete ska man göra i en lägenhet utan internet och grejjer. Sjukt trist alltså. Jag besinnade mig lite och tänkte så att jobb-datorn kunde gå att använda istället (då utan internet eftersom jag inte får koppla in det mobila bredbandet i statens egendom). Glad i hågen rusar jag ner till macken och köper misson impossible II och III samt klassikern "alpha dog" för totalt 99 riksdaler. Gött. Vevar igång jobbdatorn, lyckas efter 10000 år få igång rätt program (linux) för att kolla på film. Men: inget ljud. Vad jag än gör: inget ljud. Ger upp. Kvällen därpå inköps litteratur hon nobelpristagerskans vadenuheter typ jag vill inte möta mej själv idag blabla. Den är svintråkig visar det sig. Jag traglar mig ändå igenom 35% av boken innan jag somnar typ 2100 av leda. Idag anländer SLADDEN som min älskade hustru sänt med posten. Jag överlever således och kan meddela mig med eder kära läsare om mina äventyr härborta på sveriges baksida.

Även:
Femman låg då tre trappor upp utan hiss vilket är uteslutet när man är med barn osv. Annars rätt ok.

Imorgon:
Barnvänliga-fyran. Vi hoppas ju på den. Jag pallar inte att leta mera. Jo, jag har lagt ett bud på lyxvillan, med en jävla flax vinner vi den. kanske kollar jag på en lägenhet till som verkar fin om jag 1. hinner 2. känner för det 3. får tag i hyresvärden

Ciao

2 kommentarer:

Pelle sa...

Kan man månne tänka sig att ägarna av lyxvillan har en son och en dotter? Härligt stereotyp inredning av barnrummen. Eller har de gått loss o homestageat till tusen för att locka traditionstyngda småbarnsföräldrar som sitter fast djupt i heteronormen?! :-)

Hur som helst ser det grymt schysst ut. Köp det för fan! :-)

sa...

nja den är över 2.3 mille nu. Vi skiter i det. Next time maybe.