måndag, november 09, 2009

Det har blivit dags för en summering

Det var en bra helg. Först ett jävligt givande och roligt möte med en expert på SMHI i Göteborg, som lärde mig hur den stora biologimodellen jag jobbar med fungerar. Den ska vi förhoppningsvis kunna använda för att tex få en bild av hur sånna där äckliga algblomningar ni vet, i Östersjön, brer ut sig och annat som effekter av övergödning osv. Det är väldigt kompicerat och i Fortran. Mängder av ekvationer som hänger ihop och tillsammans bildar en helhet som är en bild av livet. Det är vad en sån här matematisk modell är, en liten leksaksvärld som man kan leka med. Rätt fint.

Sen fyllde jag ju då, och blev firad med mkt pompa. Bjuden på teater på kvällen med frugan. Det var fint, man kände sig lite som förr, kulturell, rödvin, dr martins, lite vänster fast höger eller inget alls-jag-vet-bättre-än-alla-jag-är-intellektuell-tror-jag. Ostens pjäs publiken var köttig och svulstig. Man blev teateriserad så det räcker för hela året ut.

Sen köpte jag en båt mä ju. Det var ett litet äventyr att få upp den på en kärra osv. Vi fattade inte hur man skulle göra egentligen med kärran vilket inte gjorde det lättare. Iallafall nu är den på plats. Motorn får nog gås igenom innan den kan bedömas ens i närheten av operationellt skick.

Idag då, försökte jag vacca mig mot grispesten, men dom vägra och jag fick vända. Det finns div olika anledningar till att jag var där som jag inte orkar dra nu, men jag trodde jag skulle få en shot. Nixpix baconfebern får vara ett litet spännande vardagshot där ett tag till.

130 (det är faktiskt 120 på den sträckan så ni kan slappna) på motorvägen och sjöng med stereon, grundade med At the gates så halsen blödde avslutade med en delikat Staten och Kapitalet för full hals till efterrätt.

Nu är jag hes.

Inga kommentarer: