onsdag, november 25, 2009

Paranoja och konsumtionsknark

Jag är paranoid.
Vad har jag sagt till vem? Har jag gjort dom arga? Jag har gjort fel antagligen. Dom hatar mig. Budgivare 1 som bjuder över hela tiden på lägenheten är i maskopi med säljaren. Jag anar det. Dom spanar på mig från säpo. IPRED fan allt alltså. Jag kommer få svinflunsan även om jag har vaxat mig. Jag kommer missa flyget till England. Jag kommer bli underkänd på min disputation. Klimatförändringarna kommer göra livet omöjligt för mina barn. Jag blir ruinerad. Det är något med CSN jag har glömt dom kommer kräva mig på mängder av pengar. Sådär håller det på. Det är väl stressen.

Annars vill jag mana till eftertänksamhet inför julen. Snälla snälla ta det lite lugnt med konsumtionen. Det finns bara en planet. Senaste beviset för den skruvade konsumtionskulturen vi är lika fast i som knarkare på knark hittar man här: undervattensmobil

Inga kommentarer: