tisdag, mars 13, 2007

Delade kromosomer och förestående eskapader

Det börjar dra ihop sig mot hemresa.

Men först ska jag till Cambridge och träffa en grym forskare där, samt hälsa på min 0.5bror som doktorerar i Kemi. Han meddelade även härom veckan att han ska gifta sig! Sköjsköj. Hoppas (1+1=3 ni minns, den detaljen) jag kan gå på deras vigsel, som ska vara i augusti.

Jag gillar mina 0.5lillebrödrar, jag har en äldre 0.5:a också (farsgubben hade tre fruar), men han har jag inte kontakt med längre. Den yngste är kvar i Svedala och läser juridik, men ska ta ett sabbatsår eller så nu och "resa lite". Flummigt! Se världen när man kan stänga in sig med dammig kurslitteratur och tentaångest?

Dagens ungdom...

2 kommentarer:

Peppe sa...

0,5:or är fina.

sa...

yes,
yngre som man kan ge råd, man får känna sig lite erfarnare, skapar en personlig illusion av "kollpåläget"