fredag, mars 16, 2007

Universitet nr1

Cambridge var fantastiskt, måste jag säga.
Man förstår varför det är nr 1 i världen när det kommer till universitet. Hela centrala stan består av universitetet.

Det är uppdelat i olika collage (ca 38 olika tror jag) och alla husen är typ från 1300 talet. Här har berömdheter som Newton (han med äpplet) och Francis Bacon huserat. Och det är nerlusat med nobelpristageare och framstående forskare. Stimulerande miljö minst sagt.

Mitt möte med ”den berömda forskaren” gick rätt bra. Han tog min hjärna, la den på bordet och skivade upp den i småsmå bitar som han sen metodiskt käkade upp. Så kändes det. Men jag har en hel del nya ideer och ”att tänka på” saker efter detta mötet, så det var mkt lyckat tycker jag. Förutom att saker och ting inte blev direkt lättare efter detta möte. Snarare tvärt om.

Det var kul att träffa lillbrollan mä. Man blir stolt över honom. Vi käkade grym paella och drack lite för mkt öl. Najs.

Nu sitter jag i baren på Stansted med en pint Guiness och ämnar ta en till så fort detta är postat.

Vi ses my friends!

Kram
















Inga kommentarer: