torsdag, mars 08, 2007

I am the psyco i våningen ovanför

Blev inbjuden av "hon under" (granne) att komma ner "och spela lite gitarr", vi blir några stycken vid sjutiden. Så sa hon.

Sure, I might pop by, sa jag. "Jag kommer kanske". Fegt.

Sen donade jag lite hemma. Pillade med datorn, lagade mat, tvättade. Shit man gör ni vet. Allt medan jag medvetet eller omedvetet lyssnade efter ljud därnerifrån. Klockan passerade sju, inga ljud hördes. Inbillade jag mig att hon hade sagt "vi blir några..."? Jag pillade lite till med datorn, lyssnade, klockan blev över åtta, inga ljud. Jag var till och med en gång nere i trappen och lyssnade och tänte; nej det får bära eller brista, nu knacka jag på ändå. Men icke! Jag fegade ur. Bisarrt och fan jävla svennetypiskt. Men man hörde ju inga ljud, dom skulle ju "ses några och spela gitarr" sa hon ju. Jag blev paranoid. Hon kanske skulle lura mig? Hon kanske ville knulla? Nej, fan hon har ju kille och vet att jag är totalt gift. Hon är säkert lönnmördare och / eller religiös; "vi spelar den där härliga psalmen om gud". Sheisse! Nu får jag fan skärpa mig. Nästa gång jag ser henne har jag en skitdålig ursäkt; "I lost track of time in front of the computer" (och blir omedelbart placerad stora NERD facket=aldrig mer inbjuden på nånting) eller nått. Sen frågar jag kanske om jag får låna gitarren, för att spela i min ensamhet som jag gillar. Jävla supersvenska osociala janteslav som man är. (det där med Jante är ett helt kapitel för sig f.ö.)

Nu frågar jag:
Varför ska det vara så förbenat svårt att umgås på ett normalt och avslappnat sätt med sina grannar?

3 kommentarer:

Björnen sa...

De kanske inte kan spela gitarr och bara stod där, tittade på gitarren och väntade på att du skulle komma. Hela kvällen.

Tror bara att den där stela grannsämjan finns i Sverige, så ge fan i att plocka med den till England! Det borde inte vara så svårt att umgås med grannar. De är ju också människor. Tror jag.

Anonym sa...

Man dömer ju andra utifrån sig själv. Du trodde att dom var psychos för att du själv går under den kategorin. Tänk efter. Du gillar att frysa. Du gillar gummi. Du späker dig själv med att bära tunga grejer. Knör in dig i en bil i flera timmar bara för att få iskallt vatten i ansiktet och det höga nöjet av att känna prostatan snörpa ihop sig samtidigt som du känner pisset rinna till. Sen fryser du om fingrarna så det sticker i flera dagar, och det finns ingen konjak i världen som kan värma din själ.

Jag tror att dom satt där nere och väntade på dig. Det är som da bear säger. Dom kan inte spela gitarr dom väntade bara på att pata skulle komma ner och riva av "stairway to heaven".

Robert med dykabstinens trots att jag dök i helgen.

sa...

Jävlar jag är verkligen psyco.

Men åretruntdykning i norden det är inte en hobby, det är en sekt och den är full av nitiska fullblodsgalningar. I love it!

Men erkänn att ni också smyger på grannarna ibland? Och B, försök inte, jag vet att du har en kikare. I stan. :)