torsdag, mars 01, 2007

Istället för utbildning - förvirring

Idag är jag i Brisol. På kurs.Eller, nej det är jag inte jag är ju här. Schiesse.

I min förvirring klantade jag till det så en kurs som jag trodde var på Fredag visade sig vara idag. Lite pinsamt. Fick maila dom och säga som det var, pga ett "missunderstanding" ... "very sorry"... etc

Det fina är att det visade sig, när jag började kolla min elektroniska kalender, att jag faktiskt verkligen ska på en kurs i Bristol på Fredag, så mina tågbiljetter var inte köpta i onödan och kursen idag (presentation skills) är inte lika intressant som den på Fredag (writing for publication), så slutet gott allt gott. Nästan.

Whats next:Förvirrad akademiker hittad på tåg till Frankrike? (Kanske Cambridge, dit jag har för mig att jag ska åka nästa Fredag).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så man är i gott sällskap då, i sin förvirring!

sa...

så det är genetiskt betingat?

Fan

Anonym sa...

medge att det är roligare om man är fler som irrar omkring i tillvaron och undrar var man är och vad man håller på med!

Anonym sa...

men ibland ställer man till det för sig på så sätt.

Jag behöver en hustru som håller ordning på mig och lugnar ner mig när jag blir för uppstressad / paranoid (hela tiden). Är jag gammaldags?

Anonym sa...

ja