söndag, mars 25, 2007

Pata vs British rail 2-2

Hemma, totalt slut.

Brittiska tågsystemet lever upp till ryktet om att vara kaotiskt och icke fungerande. Fick byta till en hemsk buss ca en timme från Plymouth för det var ngt "underhållsarbete", det värsta var att ett annat tåg hade pajat och dom stackarna på det tåget slussades över till mitt tåg, sånt händer jämt. Sen var det totalt krig om plats på bussen. Engelsmännen som annars brukar vara löjligt artiga förvandlades till knuffande gruffande blindgalningar.

Jag hade iallafall tur två gånger, hann först med det tidigare tåget hem och dessutom fick jag plats på den åtråvärda bussen.

När vi så äntligen anlände i Plymouth, vad är det första jag möter? Jo fem klämkäcka svenskar i taxikön.

Vi är överallt! Det är det jag säger.

Scary

1 kommentar:

Björnen sa...

Gött! Välkommen hem!

Du får flytta aningens längre bort än Plymouth för att komma ifrån alla svenskar! Vi är som ogräs. Fast på ett bra sätt.