torsdag, mars 08, 2007

En dagens tack!

Det är ju jädrans svårt att hitta en ok lunch ställe här.

Pubmaten är fet o stygg. KFC, BK och McD har man ju lessnat på lixom. Subway är ok ibland. Jag försöker hitta najs ställen, jag har ett jag gillar där dom har tapas typ, men jag beställer nästan alltid fel och får en tallrik nachos typ med ost, sen svälter jag resten av dagen. Oftast blir det en macka från spar butiken som käkas "på skrivbordet". Fan oxo. Idag käkade jag najs veg.mat som Gavin cyklade o hämtade, men senare på dagen fick jag värsta gaserna av alla jädrans förbenade bönor. Typiskt. Jag sprang till toan som en fissjuk iller.

Jag vill ha en hederlig svensk lunchresto med bra sallad. Att det ska vara så svårt att hitta? Hajar ni vad bortskämda ni är där hemma?

6 kommentarer:

Peppe sa...

"..som en fissjuk iller" ?

A. sa...

Äh, engelsk mat är kanon ;-) jag gillar speciellt frukostarna. En hederlig All-day breakfast hehe... På riktigt alltså. Skulle gärna käka vita bönor, korv, bacon till frukost varje dag...

sa...

P:
ja, snabb och gasträngd

a.
engelsk frulle regerar, botar vilken baksmälla som helst! Men bönor, korv och bacon varje dag? Holy shit skulle bli helt igenfettad i hjärnan ju :)

Anonym sa...

en möjlighet är att laga god,närande och väl sammansatt kost alldeles själv!

sa...

laga själv?
herregud vad jobbigt (och oscocialt), och vad skulle hända med den heliga BNPn om alla resonerade sådär? Stagnation. Hu.

A. sa...

Okej, vart lite väl inspirerad när jag tänkte på dem. Men på helgerna i alla fall :-)