tisdag, mars 27, 2007

Globala uppvärmingen

Så just filmen "An inconvenient truth", om den globala uppvärmningen. Det var inga nya (för min del) saker som togs upp direkt, men man behöver en "omskakare" ibland för att inte tappa fokus, ge upp och sticka huvet i sanden.

Det viktigaste budskapet mina vänner; det är inte för sent att göra något! Köp en etanolbil, byt till energisnåla lampor, cykla, återvinn. Det finns ju massor man kan göra, det vet vi ju.

Se filmen om ni känner att ni behöver motivation.

4 kommentarer:

hej sa...

Snubblade in på din blogg och tycker den helt klart är läsvärd :)!
Jag och några kompisar pratade om just denna film i fredags. Min kompis hade sett den och rekommenderade den starkt.
Jag hade inte hört talas om den innan och nu är det andra gången på en vecka som jag hör eller läser om den. Jag ska ta och se den så fort jag kan.

Peppe sa...

Jag håller med, visserligen inga revolutionerande avslöjande, men en hälsosam (men bra) film att se. Jag säger som Nike reklamen: just DO it.

Anonym sa...

anna-märta:
Tack!
Gör det, den är bra.

peppe:
yes!

Björnen sa...

Skall se den när jag får tag på den.

Har du möjligtvis tips på någon film som kan ge arbetsinspiration under soliga dagar? Skulle behöva det nu...